Nieruchomości gruntowe – działki gruntu, niezabudowane, zabudowane:

 

  1.  Dane z dokumentów tożsamości (dowodów osobistych, paszportów), imiona, nazwiska, imiona rodziców, stan cywilny, adres zamieszkania, PESEL, numer i data ważności dowodu osobistego albo paszportu,
  2.  Podstawa nabycia (wypis aktu notarialnego dokumentującego nabycie prawa własności, np. umowa darowizny, sprzedaży, zamiany, zniesienia współwłasności, podział majątku, lub prawomocne postanowienie Sądu, akt poświadczenia dziedziczenia, decyzja, itp.)
  3.  Numer księgi wieczystej,
  4.  Zaświadczenie Urzędu Miasta / Urzędu Gminy stwierdzające, czy przedmiotowa nieruchomość gruntowa – działka położona jest na obszarze rewitalizacji lub na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji, o których mowa w ustawie z dnia 09 października 2015 roku o rewitalizacji,
  5.  Zaświadczenie Starosty / Prezydenta Miasta dot. planu urządzenia lasu lub uproszczonego planu urządzenia lasu,
  6.  Wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej w przypadku odłączenia działki,
  7.  Wypis z planu zagospodarowania przestrzennego lub zaświadczenie o braku takiego planu
  8.  Dodatkowe informacje: cena, płatność, wysokość zaliczki, zadatek, termin zapłaty i wydania nieruchomości itp.,

Dodatkowo:

  • jeżeli podstawą nabycia jest postanowienie Sądu w sprawie nabycia spadku, poświadczenie dziedziczenia lub darowizna uczyniona od dnia 01 stycznia 2007 roku, wymagane jest zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku lub braku podatku,
  • przy ustanawianiu hipoteki – oświadczenie Banku, pełnomocnictwa pracowników Banku, KRS Banku.

Nieruchomości lokalowe / spółdzielcze własnościowe prawo:

  1.  Dane z dokumentów tożsamości (dowodów osobistych, paszportów), imiona, nazwiska, imiona rodziców, stan cywilny, adres zamieszkania, PESEL, numer i data ważności dowodu osobistego albo paszportu,
  2.  Podstawa nabycia (wypis aktu notarialnego dokumentującego nabycie prawa własności, np. umowa darowizny, sprzedaży, zamiany, zniesienia współwłasności, podział majątku, lub prawomocne postanowienie Sądu, akt poświadczenia dziedziczenia, decyzja, itp.)
  3.  Numer księgi wieczystej,
  4.  Zaświadczenie Urzędu Miasta / Urzędu Gminy stwierdzające, czy przedmiotowa nieruchomość lokalowa położona jest na obszarze rewitalizacji lub na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji, o których mowa w ustawie z dnia 09 października 2015 roku o rewitalizacji,
  5.  Dodatkowe informacje: cena, płatność, wysokość zaliczki, zadatek, termin zapłaty i wydania nieruchomości itp.

Dodatkowo:

  • jeżeli podstawą nabycia jest postanowienie Sądu w sprawie nabycia spadku, poświadczenie dziedziczenia lub darowizna uczyniona od dnia 01 stycznia 2007 roku, wymagane jest zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku lub braku podatku,
  • przy ustanawianiu hipoteki – oświadczenie Banku, pełnomocnictwa pracowników Banku, KRS Banku,
  • zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej w przypadku spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego.

Postępowanie spadkowe / akt poświadczenia dziedziczenia:

  1. Dane z dokumentów tożsamości (dowodów osobistych, paszportów), imiona, nazwiska, imiona rodziców, stan cywilny, adres zamieszkania, PESEL, numer i data ważności dowodu osobistego albo paszportu,
  2. Akt zgonu spadkodawcy – osoby zmarłej,
  3. Testament jeżeli został sporządzony,
  4. Numer PESEL spadkodawcy np. zaświadczenie, unieważniony dowód osobisty zmarłego,
  5. Odpisy skrócone aktów urodzenia spadkobierców, którzy nie wstępowali w związki małżeńskie,
  6. Odpisy skrócone aktów małżeństwa spadkobierców, pozostających w związkach małżeńskich,
  7. Oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, jeśli były już składane.

Dodatkowo:

  • numery ksiąg wieczystych nieruchomości wchodzących w skład spadku.

Pełnomocnictwo:

  1. Dane mocodawcy (osoba udzielająca pełnomocnictwa): imiona, nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania, PESEL, numer i data ważności dowodu osobistego albo paszportu,
  2. Dane pełnomocnika: imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL,
  3. Zakres pełnomocnictwa.

Testament

  1. Dane testatora: imiona, nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania, PESEL, numer i data ważności dowodu osobistego albo paszportu,
  2. Dane osoby powołanej do spadku: imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL,

Intercyza przedmałżeńska:

Imiona, nazwisko, imiona rodziców, adresy zamieszkania, PESEL, numer i data ważności dowodów osobistych albo paszportów osób, które chcą wstąpić w związek małżeński.

Intercyza / Umowa majątkowa małżeńska wyłączająca wspólność majątkową:

Imiona, nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania, PESEL, numer i data ważności dowodu osobistego albo paszportu, odpis skrócony aktu małżeństwa.

Spółki

Założenie, przekształcenia, połączenia, podział, likwidacja, itp. – lista potrzebnych dokumentów wysyłana jest po konsultacji telefonicznej